close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies

Strona glowna
DYSKI TWARDE/SSD

 

Spis treści



Kopia zapasowa - nigdy nie lekceważ!

SyncToy - automatyzacja procesu tworzenia kopii



Program SyncToy nie posiada mechanizmów, które z poziomu aplikacji pozwalają wykonywać wybrane zadania w sposób automatyczny. Na szczęście możemy problem ten rozwiązać wykorzystując systemowy Harmonogram zadań. Cały proces konfiguracji opisany jest szczegółowo poniżej.

1. Kliknij przycisk Start a następnie wybierz kolejno Wszystkie programy/Akcesoria/Narzędzia systemowe/Harmonogram zadań.

2. W nowym oknie w sekcji Akcja kliknij w opcję Utwórz zadanie podstawowe.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


3. W polu Nazwa wpisz nazwę dla tworzonego zadania. Dodatkowo w polu Opis możesz szerzej opisać przeznaczenie nowego zadania. Kliknij przycisk Dalej aby kontynuować.



4. Określ jak często chcesz wykonywać dane zadanie. Wystarczy, że z listy wybierzesz jedną z dostępnych opcji i klikniesz przycisk Dalej.



5. W kolejnym oknie musimy określić kiedy rusza wykonywanie zadania. Określamy datę i godzinę oraz częstotliwość wykonywania zadań. Po wprowadzeniu nowych ustawień klikamy przycisk Dalej.



6. W oknie widocznym poniżej zaznaczamy opcję Uruchom program i klikamy przycisk Dalej.



7. Klikamy w przycisk Przeglądaj i wskazujemy plik SyncToyCmd.exe, który znajduje się w katalogu programu (zwykle C:/Program Files/SyncToy 2.1). W polu Dodaj argumenty wpisujemy -R jeżeli chcemy wykonać wszystkie zadania. Jeżeli zależy nam na odpaleniu konkretnego zadania np. CDRinfo, to w polu Dodaj argumenty wpisujemy -R ”Nazwa zadania” np. -R ”CDRinfo”. Aby zatwierdzić nowe ustawienia, klikamy przycisk Dalej.



8. W ostatnim oknie klikamy przycisk Zakończ. Od tej chwili system operacyjny automatycznie będzie wykonywał powierzone mu zadania.

Ten artykuł komentowano 18 razy. Zobacz komentarze.