close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies

Strona glowna
DYSKI TWARDE/SSD

 

Spis treści



Kopia zapasowa - nigdy nie lekceważ!

FBackup - tworzenie kopii bezpieczeństwa



1. Uruchom program FBackup a następnie kliknij przycisk Nowy.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


2. W nowym oknie, które jest widoczne poniżej, kliknij przycisk Tryb zaawansowany. Dzięki temu przejdziemy do bardziej zaawansowanych ustawień nowego zadania i będziemy mogli określić wszystkie szczegóły całej operacji.



3. W kolejnym nowym oknie, w sekcji Ogólne w polu Nazwa wprowadź nazwę nowego zadania.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


4. W zależności od tego, gdzie chcesz zapisać swoją kopię, z menu wybierz Lokalny dysk twardy, Zewn. dysk twardy, Wymienny lub Sieć. W dalszym przykładzie postanowiłem zapisać kopię na dysku USB. Po wybraniu opcji Zewn. dysk twardy należy włączyć opcję Zewn. dysk twardy a następnie w polu Zewn. dysk twardy wybieramy odpowiednie urządzenie.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


5. W sekcji Źródła za pomocą przycisków Dodaj folder lub Dodaj plik skompletuj dane, których kopie chcesz wykonywać.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


6. W sekcji Typ wybierz rodzaj tworzonej kopii. Opcja Pełne pozwala na tworzenie pełnej kopii bezpieczeństwa. Natomiast opcja Kopia, to nic innego jak zwyczajna synchronizacja danych.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


7. W sekcji Kompresja możesz włączyć szyfrowanie tworzonego archiwum i ustawić hasło dostępu. Aby zabezpieczyć archiwum wystarczy zaznaczyć opcję Szyfrowanie standardowe, kliknąć przycisk Ustaw hasło i w nowym oknie wprowadzić hasło.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


8. Kolejne ustawienia, którymi musimy się zająć, znajdują się w sekcji Harmonogram. Po wybraniu kategorii Harmonogram, klikamy przycisk Add.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


9. W nowym oknie możemy zaznaczyć opcję Zamknij po uruch. i klikamy przycisk OK.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


10. W zakładce Harmonogram możemy ustawić częstotliwość wykonywania kopii bezpieczeństwa. Natomiast w zakładce Ustawienia możemy określić m.in. czy kopia bezpieczeństwa ma być wykonywana gdy komputer pracuje na baterii.



11. Po ustawieniu harmonogramu w oknie widocznym poniżej możemy kliknąć przycisk Zapisz.

Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć


12. Tworzenie kopii bezpieczeństwa zostanie uruchomione automatycznie w zaprogramowanym terminie. Jeżeli jednak chcesz ręcznie uruchomić tworzenie kopii bezpieczeństwa wystarczy, że zaznaczysz w lewej kolumnie odpowiedni projekt i klikniesz przycisk Archiwizuj. Po wykonaniu kopii bezpieczeństwa informacja o tym fakcie pojawi się w polu Last backup.


Kliknij, aby powiekszyc
Kliknij, aby powiększyć

Ten artykuł komentowano 18 razy. Zobacz komentarze.