close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies

Strona glowna
DYSKI TWARDE/SSD

 

Spis treści



Synology DS214play

Pierwsze uruchomienie



Synology nieustannie ulepsza swoje oprogramowanie systemowe DSM (DiskStation Manager), przez co kolejne jego odsłony w mniejszym lub większym stopniu różnią sę od siebie. W ostatnim czasie również zaszło kilka zmian. Widoczne jest między innymi dążenie do tego, aby urządzenia sieciowe firmy można było równie łatwo konfigurować z poziomu przeglądarki internetowej, jak również za pośrednictwem dedykowanych aplikacji. Działanie aplikacji Synology Assistant omówiliśmy już wcześniej tutaj, natomiast obecnie zerkniemy, jak tę samą operację przeprowadzić przy pomocy Synology Web Assistant. Ta druga metoda jest nieco szybsza i bardziej wygodna.

Największą potencjalną niedogodnością w wyborze webowego kreatora jest konieczność ręcznego znalezienia NASa (tę czynność Synology Assistant wykona za użytkownika automatycznie). Nie jest to jednak trudne zadanie – urządzenie podłączone do routera można łatwo znaleźć na liście podłączonych sprzętów, natomiast w razie podpięcia bezpośrednio do karty sieciowej można je znaleźć w otoczeniu sieciowym.



Kolejnym krokiem jest pobranie ze strony producenta najnowszej wersji DSM. Następnie należy wskazać jego lokalizację na naszym lokalnym dysku twardym.




Następne czynności wyglądają tak samo, jak w przypadku skorzystania ze standardowej wersji Synology Assistant. Po wprowadzeniu niezbędnych danych można już zalogować się na urządzenie.


W zasadzie na tym etapie można całkowicie zakończyć konfigurację systemu. Oprogramowanie automatycznie zajmie się stworzeniem wolumenu z dostępnych dysków twardych i jakakolwiek interwencja użytkownika nie jest konieczna. Jeżeli natomiast domyślne ustawienia nie są zgodne z naszymi oczekiwaniami, możemy otworzyć aplikację "Zarządzanie Przechowywaniem", przerwać proces i skonfigurować HDD według własnych potrzeb.

Ten artykuł nie był jeszcze komentowany. Bądź pierwszy - dodaj swoją opinię.

Zobacz testy podobnych urządzeń