close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies

Strona glowna
DYSKI TWARDE/SSD

 

Spis treści



Budowa

Silnik



W obecnie produkowanych dyskach twardych dominują silniki oparte o układ magnetodynamiczny, które wyparły silniki krokowe oraz hydrodynamiczne.

Szybkość obrotowa w zależności o modelu dysku może osiągać nawet 15000 obrotów na minutę. Typowy dysk typu SATA, ATA osiąga prędkość rzędu 7200 obr/min. Wymagania użytkowników związane z cicha pracą dysku oraz jego szybkością stają się dla producentów sporym wyzwaniem. Dlatego też silniki dysków wspomagane są przez trwałe i w miarę ciche, nie popadające w nadmierne wibracje łożyska. Do najpopularniejszych dziś należą łożyska olejowe (FDB - Fluid Dynamic Bearing). Składając powyższe elementy w całość otrzymamy urządzenie, którego działanie postaram się przybliżyć w dalszej części tego cyklu artykułów.




Komentarze


- 28 Kwiecien 2008, 10:09:32
"Podstawowe zadanie hermetycznie zamkni?tej obudowy, to oczywi?cie ochrona wn?trza przed kurzem i innymi zanieczyszczeniami..."

Obudowa dysku nie jest zamkni?ta hermetycznie.

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: